انتشار «جشن‌نامه هفتاد سالگی استاد شهرام ناظری» و زندگی‌نامه و آثار وی به قلم شهاب نیکمان در شماره 148 مجله بخارا
«جشن‌نامه هفتاد سالگی استاد شهرام ناظری» به مناسبت هفتادمین سالروز وی، با نوشته‌هایی از چهره‌های ادبی، هنری و فرهنگی ایران، در بهمن‌ماه 1400 در شماره 148 مجله فرهنگی بخارا منتشر شد. در این جشن‌نامه بخش‌های «صدای سخن عشق» و «بررسی تحلیلی زندگی و آثار شهرام ناظری» به قلم شهاب نیکمان نگاشته شده است.

مجله فرهنگی و هنری بخارا طی سال‌ها یکی از برترین مجله‌های فرهنگی ایران به حساب می‌آید که در حال حاضر به صورت دوماهانه منتشر می‌شود و هر شماره از این مجله به معرفی یکی از مشاهیر و مفاخر برجسته فرهنگ، هنر و ادب ایران اختصاص دارد.

شماره 148 مجله بخارا با عنوان «جشن‌نامه هفتاد سالگی استاد شهرام ناظری» در بهمن‌ماه 1400 منتشر شد. در این شماره که به مناسبت هفتادمین سالروز استاد شهرام ناظری به ایشان اختصاص یافته شد، حاوی نوشته‌هایی از علی دهباشی، محمدرضا شفیعی کدکنی، حسین علیزاده، شهاب نیکمان، محمدرضا درویشی، رامبد صدیف،‌ داوود گنجه‌ای، سید ابوالحسن مختاباد،‌ بهاءالدین خرمشاهی، رابرت بلای،‌ سهیلا روشن،‌ مهدی فیروزیان، سیاوش رضوان بهبهانی و حامد نیکبخت عبدالملکی است.

در این جشن‌نامه دو بخش به قلم شهاب نیکمان مدیرعامل مؤسسه فرهنگی هنری مانا نقش نگاشته شده است؛ یکی «صدای سخن عشق» که در آن به معرفی شخصیت و سبک هنری استاد ناظری پرداخته شده است و دیگری «بررسی تحلیلی زندگی و آثار شهرام ناظری» که شامل زندگینامه استاد ناظری در شش بخشِ «تولد - سال 1330»، «دوران کودکی - دهه 1330»، «دوران نوجوانی - دهه 1340»، «مهاجرت به تهران - سال 1346»، «دوران طلایی - دهه 1350» و «دوران اثر - سال 1358 و پس از آن»، و همچنین آثار و افتخارات ملی و بین‌المللی او در بخش «آلبوم‌های منتشر شده در ایران - سال 1358 تا کنون»، «آهنگ‌های ساخته‌ی شهرام ناظری»، «آهنگ‌های هرگز منتشر شده»، «گزیده اجراها، سخنرانی‌ها و تدریس‌ها»، «گزیده‌ی افتخارات» و «آثار و برنامه‌های آینده» می‌باشد.



نظرات کاربران
ارسال نظر