اهدای «نشان زبان عشق» به استاد شهرام ناظری از سوی دانشگاه آکسفورد و مانا نقش
در جریان تور کنسرت «زبان عشق» در انگلستان و همزمان با برگزاری این کنسرت در دانشگاه آکسفورد در روز سه‌شنبه 30 بهمن‌ماه 1397، به پاس همکاری و عضویت در پروژه بین‌المللی زبان عشق، نخستین «نشان زبان عشق» از سوی مؤسسه مانا نقش و دانشگاه آکسفورد به استاد شهرام ناظری شهسوار موسیقی ایران اهدا شد.

در جریان تور کنسرت «زبان عشق» در انگلستان و همزمان با برگزاری این کنسرت در دانشکده موسیقی دانشگاه آکسفورد در روز سه‌شنبه 30 بهمن‌ماه 1397، در مراسمی که پیش از اجرای کنسرت به میزبانی دانشکده مطالعات شرق‌شناسی دانشگاه آکسفورد برگزار شد، «نشان زبان عشق» به استاد شهرام ناظری اهدا شد.

در بخش نخست این برنامه که جمعی از دانشجویان و استادان دانشگاه آکسفورد و هنرمنران ایرانی و خارجی حضور داشتند، پروفسور دومینیک بروکشاو و سپس پروفسور ادموند هرزیگ، هر دو از استادان زبان فارسی و اعضای هیأت علمی دانشکده مطالعات شرق‌شناسی دانشگاه آکسفورد، سخنرانی کردند و پس از این سخنرانی‌ها، به پاس همکاری و عضویت در پروژه زبان عشق، نشان زبان عشق توسط پروفسور هرزیگ از سوی دانشگاه آکسفورد و مؤسسه فرهنگی هنری مانا نقش به استاد شهرام ناظری شهسوار موسیقی ایران اهدا شد.

استاد ناظری نیز در سخنرانی کوتاه، ضمن ابراز خرسندی از همکاری در پروژه‌ای درباره شعر و ادبیات فارسی و با مشارکت چندین کشور خارجی، از دانشگاه آکسفورد تشکر کرد و سپس به اجرای کنسرت با همراهی گروه موسیقی مانا برای حاضرین در مراسم پرداخت.

این مراسم در سالن هالیول در دانشکده موسیقی دانشگاه آکسفورد برگزار شد که با قدمتی بیش از 270 سال اولین سالن ساخته شده برای اجرای کنسرت در اروپاست. اجرای شهرام ناظری و گروه مانا در این سالن بدون استفاده از سیستم صدابرداری و با صدای طبیعی از نکات قابل توجه این برنامه بود که مورد توجه مخاطبین قرار گرفت.



نظرات کاربران
ارسال نظر