برگزاری تور کنسرت «زبان عشق» در انگلستان، در شهرهای لندن، آکسفورد، کمبریج، منچستر
تور کنسرت «زبان عشق» در انگلستان، به عنوان بخشی از پروژه بین‌المللی «زبان عشق»، توسط مؤسسه مانا نقش و با همکاری دانشگاه‌ آکسفورد و دانشگاه‌ کمبریج، در بهمن‌ماه و اسفندماه 1397 در شهرهای لندن، آکسفورد، کمبریج، و منچستر برگزار شد. در جریان این تور کنسرت، همزمان با مراسم آغاز به کار رسمی پروژه زبان عشق، برای نخستین بار شهرام ناظری و دولتمند خالف، اسطوره‌های موسیقی ایران و تاجیکستان، با همراهی گروه موسیقی مانا به اجرای برنامه پرداختند.

تور کنسرت «زبان عشق» در انگلستان، به عنوان بخشی از پروژه بین‌المللی «زبان عشق»، با اجرای مشترک استاد شهرام ناظری شهسوار موسیقی ایران و استاد دولتمند خالف خواننده بنام تاجیکستان، با همراهی گروه موسیقی مانا و نوازندگانی از ایران، تاجیکستان، افغانستان و ازبکستان، توسط مؤسسه فرهنگی هنری مانا نقش و با همکاری دانشگاه‌ آکسفورد و دانشگاه‌ کمبریج، در بهمن‌ماه و اسفندماه 1397 در شهرهای لندن، آکسفورد، کمبریج، و منچستر برگزار شد.

این تور کنسرت به ترتیب روز یکشنبه 28 بهمن‌ماه در منچستر با هنرنمایی استاد ناظری، روز سه‌شنبه 30 بهمن‌ماه در سالن موسیقی هالیوِل آکسفورد با هنرنمایی استاد ناظری، روز یکشنبه 5 اسفندماه در سالن باربیکن لندن با هنرنمایی استاد ناظری و استاد خالف و روز دوشنبه 6 اسفندماه کتابخانه کالج پمبروک کمبریج با هنرنمایی استاد خالف برگزار شدند.

در این تور کنسرت اسطوره‌های موسیقی ایران و تاجیکستان، برای اولین بار با هم به اجرای برنامه پرداختند و با همراهی سازهای سنتی ایران و تاجیکستان ترانه‌هایی به زبان‌های فارسی، تاجیکی و کردی اجرا کردند. گروه موسیقی مانا متشکل از فرید الهامی، سید علی جابری، محمد جابری، روزی‌مَد خالف، لایق‌شاه خالف، نوید کوهی، میثاق مهرپور، صابر نظرگاهی، شهاب نیکمان، مؤلف پروژه زبان عشق و مدیرعامل مانا نقش، و توحید وحید با سازهای تار، دیوان، عود، کمانچه، تنبور، سه‌تار، سازهای کوبه‌ای (دف، بندیر، واتردرام و کاسه تبتی)، رباب و طبلک استادان ناظری و خالف را همراهی کردند.

شهرام ناظری و دولتمند خالف، در این تور کنسرت، قطعاتی از شاهنامه‌ی فردوسی را اجرا کردند که به اهمیت سخن و زبان فارسی اشاره داشت و قطعه‌هایی همچون «دیوانه شو»، «بهار جان‌ها»، «بنمای رخ» و «شیدا شدم» را به‌صورت دوخوانی با یکدیگر اجرا کردند.

دومین کنسرت زبان عشق در سالن موسیقی هالیوِل آکسفورد برگزار شد که با قدمتی بیش از 270 سال اولین سالن ساخته شده برای اجرای کنسرت در اروپاست. اجرای شهرام ناظری و گروه مانا در این سالن بدون استفاده از سیستم صدابرداری و با صدای طبیعی از نکات قابل توجه این برنامه بود که مورد توجه مخاطبین قرار گرفت.



نظرات کاربران
ارسال نظر