برگزاری مراسم آغاز به کار رسمی پروژه بین‌المللی «زبان عشق» و رونمایی از «نشان زبان عشق» در سالن باربیکن لندن
مراسم آغاز به کار رسمی پروژه بین‌المللی «زبان عشق» و رونمایی از «نشان زبان عشق» به میزبانی مؤسسه مانا نقش و با همکاری دانشگاه آکسفورد و دانشگاه کمبریج، روز یکشنبه 5 اسفندماه 1397 در سالن باربیکن لندن برگزار شد. در این مراسم شهاب نیکمان مؤلف پروژه، دومینیک بروکشاو از دانشگاه آکسفورد و چارلز ملویل از دانشگاه کمبریج پیرامون اهداف، جزئیات، اهمیت و ضرورت پروژه سخنرانی کردند. سپس استاد شهرام ناظری و استاد دولتمند خالف به همراه گروه موسیقی مانا به اجرای برنامه پرداختند.

مراسم آغاز به کار رسمی پروژه بین‌المللی «زبان عشق» و رونمایی از «نشان زبان عشق» به میزبانی مؤسسه فرهنگی هنری مانا نقش و با همکاری دانشگاه آکسفورد و دانشگاه کمبریج، روز یکشنبه 5 اسفندماه 1397 همزمان با روز جهانی زبان مادری در سالن باربیکن لندن برگزار شد.

در بخش نخست این مراسم، دکتر شهاب نیکمان مؤلف پروژه و مدیرعامل مانا نقش، پروفسور چارلز ملویل از استادان و رئیس مرکز شاهنامه دانشگاه کمبریج، دکتر آتوسا مؤمنی عضو شورای حکام مرکز مطالعات منطقه‌ای پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس یونسکو و پروفسور دومینیک بروکشاو از استادان زبان فارسی و اعضای هیأت علمی دانشکده مطالعات شرق‌شناسی دانشگاه آکسفورد به عنوان اعضای تیم پروژه پیرامون اهداف، ابعاد و اهمیت این پروژه سخنرانی کردند.

پس از سخنرانی‌ها، پروفسور دومینیک بروکشاو به نمایندگی از دانشگاه آکسفورد و دکتر فیروزه عبدلاوا به نمایندگی از دانشگاه کمبریج، از نشان زبان عشق رونمایی کردند و نشان عضویت پروژه از سوی مؤسسه مانا نقش به دانشکده مطالعات شرق‌شناسی دانشگاه آکسفورد و مرکز شاهنامه دانشگاه کمبریج اهدا شد.

در بخش دوم مراسم استاد شهرام ناظری و استاد دولتمند خالف به همراه گروه موسیقی مانا به اجرای برنامه پرداختند.

پروژه بین‌المللی زبان عشق با هدف شناساندن جایگاه و قدرت نفوذ، مانایی، و پهنه تأثیر تاریخی و جغرافیایی بی‌نظیر شعر و ادب فارسی، در ایجاد، بیان و انتقال مفاهیم بلند عشق و مهر و صلح و همچنین پژوهش بر شخصیت، اندیشه و آثار چندین تن از مشاهیر و نخبگان شعر فارسی بر پایه‌ی کنوانسیون 2003 حفاظت از میراث فرهنگی ناملموس یونسکو با تألیف شهاب نیکمان و توسط مؤسسه مانا نقش، و با همکاری دانشگاه‌های متعدد در کشورهای مختلف و مراکز بین‌المللی فرهنگی در حال اجراست.



نظرات کاربران
ارسال نظر