برگزاری مراسم «شب شهرام ناظری با یونسکو» با میزبانی مشترک یونسکو و مانا نقش در کاخ سعدآباد
مراسم «شب شهرام ناظری با یونسکو» به منظور قدردانی از فعالیت‌های فرهنگی هنری استاد شهرام ناظری به ویژه همکاری در پروژه‌های مؤسسه مانا نقش با هدف پاسداری و معرفی میراث فرهنگی ملموس و ناملموس ایران، با حضور مقامات یونسکو، سفیران و رایزنان فرهنگی، فرهیختگان، هنرمندان و مدیران و فعالان حوزه فرهنگ، روز شنبه 13 شهریورماه 1395 در کاخ سعدآباد برگزار شد.

مراسم «شب شهرام ناظری با یونسکو» به منظور قدردانی از فعالیت‌های فرهنگی هنری استاد شهرام ناظری به ویژه همکاری در پروژه‌های مؤسسه مانا نقش با هدف پاسداری و معرفی میراث فرهنگی ملموس و ناملموس ایران، با میزبانی و همکاری مشترک دفتر منطقه‌ای یونسکو در ایران، مؤسسه فرهنگی هنری مانا نقش و مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد در شامگاه شنبه 13 شهریور 1395 در ایوان عطار مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برگزار شد. در این مراسم، استر کیش لاروش، مدیر دفتر منطقه‌ای یونسکو در ایران، جمع بسیاری از مقامات یونسکو، سفیران و رایزنان فرهنگی، فرهیختگان، هنرمندان و مدیران و فعالان حوزه فرهنگ حضور داشتند.

در ابتدای برنامه لاروش برای سخنرانی به روی صحنه رفت و ضمن اشاره به تلاش‌های یونسکو در راستای کنوانسیون 2003 پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس، به تقدیر و تشکر از فعالیت‌های فرهنگی هنری استاد شهرام ناظری و معرفی مؤسسه مانا نقش پرداخت. او سپس درباره پروژه‌های فرهنگی مشترک این مؤسسه با یونسکو سخنرانی کرد و در این زمینه، از پروژه‌های «بانگی عجب»، «زبان عشق (پارسی‌سرایان)»، «سرزمین اسطوره‌ای» و «ابریشمِ دوستی» نام برد.

در ادامه، خلاصه‌ای از آلبوم «بانگی عجب» با صدای شهرام ناظری و به تألیف شهاب نیکمان، که به منظور معرفی بخشی از میراث فرهنگی ملموس و ناملموس ایران توسط مانا نقش در حال تولید است، نمایش داده شد. سپس قطعه‌ای در قالب دونوازی عود و کمانچه از طرف مانا نقش به افتخار شهرام ناظری اجرا و به ایشان تقدیم شد.

در بخش بعدی برنامه، شهرام ناظری برای سخنرانی و اجرای چند قطعه موسیقی روی صحنه رفت. شهسوار آواز ایران در سخنرانی کوتاه خود با اشاره به اهمیت نقش فرهنگ در هویت ایرانی و همچنین دشواری‌های انجام فعالیت‌های فرهنگی هنری در ایران، از فعالیت‌ها و پروژه‌های فرهنگی مانا نقش و حمایت یونسکو در این زمینه تقدیر کرد. او پس از این سخنرانی به اجرای قطعه‌ای حماسی با همراهی ضرب زورخانه پرداخت و در ادامه با همراهی نوازندگان گروه مولوی، قطعه‌های موسیقی پرطرفدار و مشهوری از جمله «شیدا شدم» را اجرا کرد. در پایان، لاروش لوح سپاس‌نامه را از طرف یونسکو به استاد شهرام ناظری و همچنین به مؤسسه مانا نقش تقدیم کرد.



نظرات کاربران
ارسال نظر