برگزاری مراسم نکوداشت پنجمین سالگرد تأسیس مرکز شاهنامه دانشگاه کمبریج با همکاری مانا نقش
مراسم نکوداشت پنجمین سالگرد تأسیس «مرکز شاهنامه دانشگاه کمبریج» با حضور مدیران و بنیان‌گذاران این مرکز، استادان دانشگاه، مدیرعامل مؤسسه مانا نقش و جمعی از دانشجویان، پژوهشگران و دوستداران فرهنگ ایران‌زمین، روز پنجشنبه 4 مهرماه 1398 در دانشگاه کمبریج انگلستان برگزار شد.

مراسم نکوداشت پنجمین سالگرد تأسیس «مرکز شاهنامه دانشگاه کمبریج» با حضور مدیران و بنیان‌گذاران این مرکز، استادان دانشگاه، و جمعی از دانشجویان، پژوهشگران و دوستداران فرهنگ ایران‌زمین، روز پنجشنبه، 4 مهرماه 1398 در دانشگاه کمبریج انگلستان برگزار شد. در این مراسم همچنین دکتر شهاب نیکمان مدیرعامل مؤسسه فرهنگی هنری مانا نقش، پروفسور چارلز ملویل و دکتر فیروزه عبدلاوا-ملویل مدیران این مؤسسه و بیتا دریاباری حامی مالی اصلی و از بنیان‌گذاران این مرکز حضور داشتند.

پیرو همکاری‌های قبلی مانا نقش با این مرکز، به ویژه در پروژه بین‌المللی «زبان عشق»، این مؤسسه در بخش‌هایی از فرآیند برگزاری این مراسم با مرکز شاهنامه همکاری کرد. در جریان این مراسم، مدیران مرکز شاهنامه، گزارشی از دستاوردهای این مرکز در طول ۵ سال گذشته ارائه کردند و دریاباری درباره چشم‌انداز مرکز در آینده سخنرانی و آثار پژوهشی فرهنگی برتر تهیه‌شده توسط این مرکز و دانشجویان آن را معرفی کرد. گروه مانا نیز در این مراسم به اجرای موسیقی پرداخت.

مرکز شاهنامه دانشگاه کمبریج‌‌‌ در کالج پمبروک است و یکی از مهم‌ترین پژوهشکده‌ها‌‌‌‏ی رسمی شاهنامه در جهان محسوب می‌‌‌‏شود. چارلز ملویل در سال 1389 (2010 میلادی) این مرکز را با نام «پروژه‌‌‌‏ی شاهنامه» به‌‌‌ صورت محدود راه‌اندازی کرد و سپس با مدیریت فیروزه عبدلاوا-ملویل، استاد و پژوهشگر تاریخ و هنر ایران دانشگاه کمبریج، در بخش ایران‌‌‌‏شناسی کالج پمبروک توسعه یافت.‌‌‌ در سال ۱۳۹۳ (2014 میلادی) با حمایت مالی بیتا دریاباری و پشتیبانی دانشگاه کمبریج، مرکز شاهنامه با نام «مرکز مطالعات فارسی و آسیای مرکزی شاهنامه پمبروک کمبریج» رسماً آغاز به کار کرد.



نظرات کاربران
ارسال نظر