برگزاری نشست تخصصی بین‌المللی «میراث فرهنگی ناملموس و تغییرات اقلیمی» در اصفهان و سخنرانی مدیرعامل مانا نقش
نشست تخصصی زیرمنطقه‌ای «میراث فرهنگی ناملموس و تاب‌آوری در برابر تغییرات اقلیمی و تأثیرات آن در آسیای غربی و مرکزی، با تأکید ویژه بر نقش فعالان غیردولتی» از 25 تا 28 مهر‌ماه 1402 در اصفهان به میزبانی مرکز میراث ناملموس تهران برگزار شد. در این نشست جمعی از مدیران وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‎دستی، نمایندگان کشورهای خارجی و همچنین مدیران ارشد یونسکو در آن حضور داشتند. همچنین در این نشست شهاب نیکمان، مدیرعامل مؤسسه مانا نقش، با موضوع «راهکارهای تقویت نقش سازمان‌های غیردولتی در پاسداری از می

نشست تخصصی زیرمنطقه‌ای «میراث فرهنگی ناملموس و تاب‌آوری در برابر تغییرات اقلیمی و تأثیرات آن در آسیای غربی و مرکزی، با تأکید ویژه بر نقش فعالان غیردولتی» از 25 تا 28 مهر‌ماه 1402 در اصفهان برگزار شد. این نشست در دو بخش تخصصی بین‌المللی و ملی، به میزبانی مرکز میراث ناملموس تهران (مرکز مطالعات منطقه‌ای پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس در آسیای غربی و مرکزی یونسکو) و با همکاری مرکز اطلاعات و شبکه‌سازی بین‌المللی میراث فرهنگی ناملموس در منطقه آسیا و اقیانوسیه (ICHCAP) و مؤسسه باغ پارسی میراث زنده برگزار شد.
بخش بین‌المللی این نشست با حضور و سخنرانی نمایندگان 11 کشور قزاقستان، قرقیزستان، پاکستان، افغانستان، تاجیکستان، ارمنستان، ترکیه، ژاپن، کره و اندونزی و همچنین سخنرانی آغازین سوزان اشنوتگن، رئیس واحد ظرفیت‌سازی و سیاست‌گذاری میراث در یونسکو برگزار شد.
در بخش ملی نیز پس از سخنرانی علی دارابی، قائم مقام وزیر، معاون میراث فرهنگی کشور و رئیس شورای حکام مرکز میراث ناملموس تهران و آتوسا مومنی، رئیس مرکز میراث ناملموس تهران، جمعی از معاونان و مدیران ارشد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‎دستی و سازمان‌های فرهنگی غیردولتی به گفت‌وگو و تبادل نظر و تجربه‌های خود در زمینه میراث فرهنگی ناملموس و تغییرات اقلیمی پرداختند. همچنین در این بخش، شهاب نیکمان، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی هنری مانا نقش، با موضوع «راهکارهای تقویت نقش سازمان‌های غیردولتی در پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس» سخنرانی‌ کرد.


نظرات کاربران
ارسال نظر