برگزاری کنسرت «آواز پارسی» شهرام ناظری در باغ چهلستون اصفهان به میزبانی مانا نقش
مؤسسه مانا نقش در راستای رسالت خود مبنی بر پاسداری و معرفی میراث فرهنگی ملموس و ناملموس ایران‌زمین، کنسرت استاد شهرام ناظری با نام «آواز پارسی» را در روزهای 16، 17 و 18 شهریورماه 1396 در پایگاه میراث جهانی چهلستون اصفهان برگزار کرد.

کنسرت آواز پارسی‌ استاد شهرام ناظری در روزهای 16، 17 و 18 شهریورماه 1396 در پایگاه میراث جهانی چهلستون اصفهان توسط مؤسسه فرهنگی هنری مانا نقش برگزار شد. این کنسرت که با استقبال کم‌نظیر مردم هنرپرور اصفهان و علاقمندان موسیقی روبرو شد و هر شب بیش از 1700 مخاطب داشت در طی سه شب و با حضور جمعی از هنرمندان، استادان موسیقی، مدیران فرهنگی و مقامات عالی‌رتبه اصفهان از جمله استاندار، شهردار، اعضای شورای شهر و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان و همچنین مدیرکل ثبت آثار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد.

در بخش نخست این برنامه در طول شب‌های برگزاری کنسرت دکتر شهاب نیکمان مدیرعامل مانا نقش، به عنوان میزبان و برگزارکننده‌ی این برنامه پس از خوش‌آمدگویی سخنرانی کرد. او در سخنرانی‌های خود اشاره کرد هدف مؤسسه مانا نقش از برگزاری این کنسرت، ضمن اجرای یک برنامه فاخر هنری، انجام رسالت این مؤسسه مبنی بر شناسایی، ثبت، معرفی و پاسداری از میراث فرهنگی ملموس و ناملموس در سطح ملی و جهانی است. سپس وی به معرفی عناصر میراث فرهنگی ملموس و ناملموس ثبت جهانی به‌کار گرفته‌شده در این کنسرت آواز پارسی‌، مانند کاخ چهلستون، موسیقی‌ ایرانی، نقالی، ساز زورخانه، اشعار شاهنامه فردوسی و اشعار مولانا پرداخت.

همچنین در این برنامه دفترچه‌هایی درباره‌ی پایگاه‌های میراث ملموس ثبت‌شده ایران در یونسکو میان حاضرین با هدف آگاهی‌افزایی مردم در رابطه با میراث ملموس ثبت جهانی ایران توزیع شدند. نیکمان در انتهای سخنرانی افزود که بیش از 120 نفر در برگزاری این برنامه کمک کردند و از تهیه‌کننده و تیم اجرایی و سایر افراد برگزارکننده تشکر کرد.

در این کنسرت ابتدا بخش‌هایی از شاهنامه فردوسی شامل داستان رویارویی کاوه آهنگر و ضحاک با نوای ضرب زورخانه‌ای و سپس گزیده‌ای از قطعات خاطره‌انگیز استاد شهرام ناظری با شعرهای مولانا اجرا شدند.



نظرات کاربران
ارسال نظر