تأسیس بنیاد حامیان مؤسسه لغت‌نامه دهخدا و انتخاب شهاب نیکمان به‌عنوان عضو هیأت مدیره
بنیاد حامیان مؤسسه لغت‌نامه دهخدا با هدف بهره‌گیری از حمایت‌های مادی و معنوی مردمی و به همت جمعی از اندیشمندان و چهره‌های برجسته زبان و ادبیات فارسی و فرهنگ و هنر ایران‌زمین، روز شنبه 6 خردادماه 1396 تأسیس و در نخستین جلسه شورای عمومی، شهاب نیکمان مدیرعامل مؤسسه مانا نقش، به عنوان یکی از اعضای هیأت مدیره این بنیاد انتخاب شد.

بنیاد حامیان مؤسسه لغت‌نامه دهخدا به پیشنهاد بنیاد حامیان دانشگاه تهران و با توصیه و حمایت ویژه استاد گرانقدر دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی روز شنبه، 6 خردادماه 1396 فعالیت خود را آغاز کرد در نخستین جلسه شورای عمومی، شهاب نیکمان مدیرعامل مؤسسه فرهنگی هنری مانا نقش، به عنوان یکی از اعضای هیأت مدیره این بنیاد انتخاب شد.

شورای عمومی این بنیاد از نظر اعتبار علمی و اجتماعی اعضاء، در نوع خود بی‌همتا است. این شورا بیش از 30 نفر عضو دارد که بیشترِ آنان از استادان و اندیشمندان تراز اول زبان و ادبیات فارسی و شخصیت‌های برجسته و سرشناس فرهنگ و هنر ایران‌زمین هستند؛ از جمله دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی، دکتر ژاله آموزگار، دکتر رسول شایسته، دکتر حسن انوری، دکتر سعید نجفی‌ اسداللهی، دکتر امیربانو کریمی، دکتر غلامرضا ستوده، استاد شهرام ناظری، اکرم سلطانی، دکتر ایرج شهباری، دکتر ایرج مهرکی، حجت‌الاسلام سید‌ محمود دعایی، مهندس سید محمد بهشتی، مهندس کاظم قلم‌چی و علی دهباشی.

بنیاد حامیان مؤسسه لغت‌نامه دهخدا به عنوان یک مؤسسه مردم‌نهاد (NGO) در کنار مؤسسه لغت‌نامه دهخدا و مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی برای حمایت از اهداف اصلی مؤسسه از جمله تألیف لغت‌نامه بزرگ فارسی، حمایت از گسترش زبان‌ فارسی و آموزش زبان فارسی به خارجی‌ها فعالیت می‌کند.



نظرات کاربران
ارسال نظر